Wpisy zawierające słowo kluczowe doradztwo księgowe.
Firma i jej „mała księgowość” Doradztwo Finansowe / pomoc.uslugi@gazeta.pl
Tytułowa „mała księgowość” jest nazwą zamienną dla księgowości uproszczonej. Opiera się ona w głównej mierze na prowadzeniu: - Księgi Przychodów i Rozchodów (KPiR), która dotyczy opodatkowania według skali podatkowej lub podatku liniowego), - ewidencji przychodów, która dotyczy opodatkowania ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych. Warto wiedzieć, że zarówno pierwsza, tak i druga ewidencja stanowią podstawę do rozliczeń z Urzędem Skarbowym. Warto jednak mieć na uwadze fakt, że obowiązujące przepisy mogą na przedsiębiorcę nałożyć dodatkowy obowiązek prowadzenia: - ewidencji środków trwałych, - ewidencji wyposażenia, - ewidencji przebiegu pojazdów (głównie w celach PIT i VAT). Elementem ściśle związanym z prowadzeniem księgowości w małych firmach jest opłacanie składek do Zakład (...) Zobacz cały wpis na blogu » |
Prowadzisz KPiR - nie zapomnij o tym! Doradztwo Finansowe / pomoc.uslugi@gazeta.pl
Prowadzenie KPiR jest najbardziej popularnym sposobem prowadzenia księgowości w formie uproszczonej. Prowadząc księgowość w ten sposób nie można zapomnieć o kilku ważnych rzeczach. Oto krótkie przypomnienie... Księgę należy otwierać każdorazowo na dzień 1 stycznia nowego roku podatkowego. Jeżeli prowadziło się wcześniej księgowość w innej formie, należy pamiętać o złożeniu stosownego zawiadomienia do naczelnika Urzędu Skarbowego. Należy wykonać to w terminie do 20 dni od dnia jej założenia. Gdy księgowość prowadzona jest przez biuro rachunkowe, nie można zapomnieć o zgłoszeniu tego faktu do Urzędu Skarbowego, w terminie do 7 dni od sporządzenia umowy z biurem rachunkowym. Prowadząc księgowość w formie KPiR nie można zapomnieć o prowadzeniu dodatkowych ewidencji: środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, ewidencji wyposażenia, ewidencji sprzedaży VAT lub ewidencji sprzedaży i zakupu VAT oraz ewidencji wynagrodzeń. (...) Zobacz cały wpis na blogu » |
AKTYWA Doradztwo Finansowe / pomoc.uslugi@gazeta.pl
Zastanawiasz się czym są aktywa? Poniżej przedstawiamy odpowiedź na to pytanie... Aktywa to środki gospodarcze, kontrolowane przez jednostkę gospodarczą w danym momencie. Środki te uzyskane są w wyniku zdarzeń, które w przyszłości przyniosą korzyści ekonomiczne. Elementy aktywów powstały według możliwości ich spieniężenia i są to: Majątek trwały, na który składają się: rzeczowe składniki majątku trwałego (grunty, budynki i budowle, urządzenia techniczne, maszyny i wyposażenie, środki transportu, rozpoczęte inwestycje), wartości niematerialne i prawne (koncesje, patenty, licencje, znaki towarowe, wartość firmy) oraz finansowe składniki majątku (udziały w innych jednostkach gospodarczych, długoterminowe papiery wartościowe, udzielone pożyczki długoterminowe i in.). Majątek obrotowy, tj. zapasy (materiałów, produktów gotowych, towarów oraz produkcja nie zakończona), należności i roszczenia, środki pieniężne (w kasie i na rachunkach bankow (...) Zobacz cały wpis na blogu » |
Przychody, a księgowość Doradztwo Finansowe / pomoc.uslugi@gazeta.pl
W zakładowym planie kont znajduje się zespół kont, którego numery rozpoczynają się od liczby 7. Są to konta księgowe zespołu siódmego, o nazwie "Przychody". Obejmują one operacje gospodarcze, które dotyczą wszelkich przychodów jednostki oraz zysków i strat nadzwyczajnych. Do zespołu nr 7 zalicza się konta o następujących nazwach:- Przychody ze sprzedaży- Koszt własny sprzedaży- Wartość sprzedaży towarów według cen zakupu- Przychody finansowe- Koszty finansowe- Pozostałe przychody operacyjne- Pozostałe koszty operacyjne- Zyski nadzwyczajne- Straty nadzwyczajne Konta zespołu 7 zaliczane są do kont wynikowych, czyli tych wpływających na kształtowanie się wyniku finansowego i nie ujmowanych w bilansie. Zasadami dokonywania księgowań na tych kontach są:- zapisywanie kwot zmniejszających po debecie,- zapisywanie kwot zwiększ (...) Zobacz cały wpis na blogu » |
Obowiązki przedsiębiorcy Usługi Księgowe - pomoc.uslugi@gazeta.pl
Każdy podmiot gospodarczy, który prowadzi działalność obarczony jest wieloma obowiązkami, jakie wynikają z tego tytułu. Część z nich zaliczyć można do obsługi księgowo-kadrowej firmy. Na jakie elementy powinien zwrócić uwagę przedsiębiorca? → Obowiązek prowadzenia księgowości. → Obowiązek obliczenia zobowiązań podatkowych, składek z tytułu ubezpieczenia oraz składanie właściwych deklaracji. → Rozliczenie roczne prowadzonej działalności gospodarczej. → Sporządzenie s (...) Zobacz cały wpis na blogu » |