Parowóz TKt48-18 Kolej na ..kolej
KWIECIEŃ 2015r. Parowóz TKt48-18 jako pociąg specjalny relacji Jaworzyna Śląska - Świdnica uruchomiony w ramach przejazdu specjalnego. Pociąg znajduje się na wysokości przystanku Bolesławice Świdnickie. Na zdjęciu TKt48-18 czyli według oznaczenia towarowy choć był wykorzystywany do wielu zadań, także pasażerskich a później głównie pasażerskich. Parowóz uczestniczył TEŻ w nagraniach do filmu "Letnie Przesilenie" w reżyserii Michała ROGALSKIEGO DO którego również gorąco odsyłam aby zobaczyć prawdziwą brutalność wojny.. Zobacz cały wpis na blogu » |
Parowozy TKh49 parowozy
TKh05353, Chabówka. Foto: Nikodem Zawadzki (18.08.2018r.) Dane techniczne: Producent: Fablok Chrzanów Lata budowy: 1948 - 1963 Układ osi: C Masa służbowa: 44400 kg Długość parowozu: 9170 mm Prędkość maksymalna: 45 km/h Ciśnienie w kotle: 13 at TKh49 (typ Ferrum (...) Zobacz cały wpis na blogu » |
Parowozy OKz32 parowozy
OKz32-2, Chabówka. Foto: Nikodem Zawadzki (18.08.2018r.) Dane techniczne: Producent: HCP Lata budowy: 1934 - 1936 Układ osi: 1-5-1 Masa służbowa: 118,4 t Masa pustego parowozu: 95,8 t Długość parowozu: 15320 mm Wysokość: 4620 mm Moc znamionowa: 1868 KM Maksymalna siła pociągowa: 17200 kG Prędkość maksymalna: 75 km/h Ciśnienie w kotle: 15 at OKz32 – polski parowóz, tendrzak osobowy przystosowany do obsługi górskich linii kolejowych. Został wyprodukowany w liczbie 25 sztuk w latach 1934–1936 przez Zakłady Mechaniczne H.Cegielskiego w Poznaniu na zlecenie Ministerstwa Komunikacji specjalnie do obsługi linii Kraków – Zakopane. W lata (...) Zobacz cały wpis na blogu » |
Parowozy Ty2/Ty42 parowozy
Ty42-24, Chabówka. Foto: Nikodem Zawadzki (18.08.2018r.) Dane techniczne: Producent: różni Lata budowy: 1942 - 1945 Układ osi: 1'E Masa służbowa: 143,635 t Masa pustego parowozu: z tendrem: 98,05 t bez tendra: 77,25 t Długość parowozu: 13600 mm Długość z tendrem: 22975 mm Wysokość: 4440 mm Moc znamionowa: 1633 KM Maksymalna siła pociągowa: 15000 kG Prędkość maksymalna: 80 km/h Typ tendra: 30D42, 30D43, 32D43, 27D47 Ciśnienie w kotle: 16 at (...) Zobacz cały wpis na blogu » |
Parowozy TKt48 parowozy
TKt48-191, Chabówka. Foto: Nikodem Zawadzki (18.08.2018r.) Dane techniczne: Producent: HCP Poznań, Fablok Chrzanów Lata budowy: 1950 - 1957 Układ osi: 1'D1' Masa służbowa: 98000 kg Masa pustego parowozu: 14200 mm Szerokość: 3100 mm Wysokość: 4532 mm Moc znamionowa: 1060 KM Maksymalna siła pociągowa: 15 800 kG Prędkość maksymalna: 80 km/h Ciśnienie w kotle: 16 at TKt48 – seria parowozów tendrzaków produkowanych w latach 1950–1957 w zakładach HCP (94 sztuki) i Fablok (199 sztuk). Przeznaczone były do ruchu podmiejskiego i pociągów towarowych. Ostatnia seria (...) Zobacz cały wpis na blogu » |
Parowozy Pt47 parowozy
Pt47-65, Wolsztyn. Fot: Nikodem Zawadzki (08.04.2018r.) Dane techniczne: Producent: Fablok Chrzanów, HCP Poznań Układ osi: 1'D1' Masa służbowa: 103 t Masa pustego parowozu: 97 t Długość z tendrem: 23 835 mm Szerokość: 3070 mm Wysokość: 4570 mm Moc znamionowa: 1200 kW Maksymalna siła pociągowa: 135 k (...) Zobacz cały wpis na blogu » |
Parowozy Ol49 parowozy
Ol49-59, Stęszew. Fot: Nikodem Zawadzki (17.11.2018r.) Dane techniczne: Producent: Fablok Chrzanów Układ osi: 1'C1' Masa służbowa: 144 900 kg Masa pustego parowozu: 125 400 kg Długość parowozu: 12 840 mm Długość z tendrem: 20 675 mm Wysokość: 4 548 mm Moc znamionowa: 1290 KM Maksymalna siła pociagowa: 12 500 kG Prędkość maksymalna: 100 km/h Typ tendra: 25D49 Ciśnienie w kotle: 16 at Parowozy serii Ol49 (...) Zobacz cały wpis na blogu » |