Poczta polska

Wpisy zawierające słowo kluczowe poczta polska.


« najpopularniejsze słowa kluczowe

Starcie operatorów pocztowych Co każdy listonosz powinien wiedzieć?

Poczta Polska a In Post – walka o klientów? Tak Poczta Polska, jak i prywatna firma usługowo – pocztowa In Post na dobre zaczęły walkę o klientów. Ta druga po wygranej bitwie o „blaszki”, przy użyciu których mogła dostarczać paczki o wadze poniżej 50 g (wyłączność w tej dziedzinie wciąż należy do Poczty Polskiej), postanowiła wprowadzić dodatkowe ułatwienia dla własnych klientów. Firma wcieliła bowiem w życie możliwość ubezpieczenia korespondencji pocztowych(szczególnie ważnych listów poleconych ekspresowych a także pączek). Daje to pewną gwarancję zwrotu kosztów w wypadku zniszczenia lub utraty ubezpieczonej paczki. In Post Finanse oferuje dodatkowo m.in. możliwość nadawania przekazów pieniężnych krajowych oraz zagranicznych, a klientom indywidualnym sprzedaż produktów bankowych oraz pożyczkowych jak również możliwość dokonania wpłat pieniężnych, opłat za rachunki, itp.. również w miejscu zamieszkania za pośrednictwem listonoszy tej spółki. Do podstawowych zale (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Walka operatorów pocztowych? O roznosicielach słów kilka

Poczta Polska kontra In Post – walka o klientów? Zarówno Poczta Polska a także prywatna firma usługowo – pocztowa In Post na dobre rozpoczęły walkę o klientów. Ta druga po wygranej bitwie o „blaszki”, za sprawą których mogła dostarczać przesyłki o wadze poniżej 50 g (wyłączność w tej dziedzinie wciąż należy do Poczty Polskiej), postanowiła wprowadzić dodatkowe ułatwienia na rzecz swoich klientów. Firma wcieliła bowiem w życie możliwość ubezpieczenia korespondencji pocztowych(szczególnie ważnych listów poleconych ekspresowych i pączek). Daje to gwarancję zwrotu kosztów w wypadku zniszczenia lub utraty ubezpieczonej paczki. In Post Finanse oferuje również m.in. sposobność do nadawania przekazów pieniężnych krajowych oraz zagranicznych, natomiast klientom indywidualnym sprzedaż produktów bankowych oraz pożyczkowych oraz możliwość dokonania wpłat pieniężnych, opłat za rachunki, itp.. także w miejscu zamieszkania za pośrednictwem listonoszy tej spółki. Do głównych za (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Poznajmy bliżej operatora pocztowego Co każdy listonosz powinien wiedzieć?

InPost wcielił w życie ofertę ubezpieczenia wysyłek. Usługa owa skierowana jest do ludzi posyłających wartościowe listy polecone ekspresowe oraz paczki. Najświeższa propozycja InPost weszła w życie na obszarze całej Polski, w każdych Punktach Obsługi Klienta oraz filiach InPost i jest możliwość z niej korzystać już od pierwszej połowy lipca 2008 . InPost gwarantuje korzystającym - w wypadku destrukcji, defektu bądź straty ubezpieczonej przesyłki - refundację kosztów w wysokości oszacowanej w statusie usług. Zgodnie z istniejącym cennikiem przesyłkę można ubezpieczyć do kwoty pięciuset bądź tysiąca złotych, w zależności od jej wartości, dopłacając do ceny danego listu lub paczki stosownie 2 czy też 3 złote. Ubezpieczenie przesyłek obowiązuje od momentu nadania korespondencji do czasu jej sprawnego przekazania do adresata, w trakcie przewozu środkami transportu InPost. „Nowa usługa jest punktem naszej strategii postępowej, która zakłada podniesienie (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Nowinki i nowostki O roznosicielach słów kilka

Na dobry początek pragnę się podzielić ciekawą nowinką na temat możliwości radzenia sobie z męczącymi awizami. W Gazecie Prawnej w artykule(autor: Marek Kobylański) ukazała się wiadomość, iż dnia 9 listopada bieżącego roku wejdzie w życie ustawa dotycząca komercjalizacji państwowego przedsiębiorstwa użyteczności publicznej - Poczty Polskiej. Poczta Polska ma zostać przekształcona w spółkę akcyjną - na razie z kapitałem wyłącznie państwowym. Firma będzie świadczyć usługi pocztowe, emitować i wycofywać pocztowe znaczki, kartki pocztowe oraz koperty z drukowanym znakiem opłaty pocztowej. PP oprócz tego ma zajmować się kolportażem filatelistyki, prasy, wydawnictw, świadczeniem usług związanych z finansami, pośrednictwem finansowym, a także świadczeniem usług logistycznych. Więcej informacji na ten temat jest tutaj. Kilka dni temu w inte (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Dzisiaj na tapecie... O roznosicielach słów kilka

Poczta Polska podała informację, iż nasz rząd zgłosił chęć skorzystania z opcji zwiększenia okresu ochronnego na usługi pocztowe. Wniosek został wysłany przez Ministerstwo Infrastruktury do Komisji Europejskiej 22 sierpnia 2008 roku. Gdyby został przyjęty, całkowite otworzenie rynku usług pocztowych może mieć miejsce dopiero 1 stycznia 2013. Gazeta Wyborcza (Autor: Marcin Bojanowski) informuje, że zła passa OFE ciągnie się już ponad rok. Oszczędności właścicieli funduszy emerytalnych zmniejszyły się średnio o 10%. Najbardziej do tej chwili ucierpieli członkowie Polsatu, straciwszy 15%. Członkowie OFE Pocztylion utracili w ciągu ostatnich 12 miesięcy 8,5%. Firma UPS rozpoczęła kampanię wdrażającą najnowszą usługę z hasłem "Kim jest Widget UPS". Kampania ma promować aplikację - widget UPS, która pozwala na bezpośredni dostęp do strony UPS.com, upraszcza procedurę wysyłki i daje możliwość podglądu statusu wysłanych paczek (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Jak zwykle o... Co każdy listonosz powinien wiedzieć?

Spółka Poczta Polska poinformowała, że nasz rząd zgłosił chęć skorzystania z opcji zwiększenia ochronnego okresu na usługi pocztowe. Wniosek wysłało Ministerstwo Infrastruktury do Komisji Europejskiej dnia 22 sierpnia 2008 roku. Jeżeli zostanie przyjęty, pełne otwarcie rynku usług pocztowych mogłoby mieć miejsce dopiero 1 stycznia 2013. Gazeta Wyborcza (Autor artykułu: Marcin Bojanowski) poinformowała, że zła passa OFE ciągnie się już ponad rok. Oszczędności właścicieli funduszy emerytalnych zmniejszyły się przeciętnie o 10%. Najmocniej do tej chwili poszkodowani są członkowie Polsatu, straciwszy 15%. Członkowie OFE Pocztylion stracili w ciągu ostatniego roku 8,5%. Firma UPS rozpoczęła kampanię wprowadzającą najnowszą usługę pod hasłem "Kim jest Widget UPS". Kampania promuje aplikację - widget UPS, która umożliwia bezpośredni dostęp do strony UPS.com, upraszcza procedurę wysyłki i dostarcza możliwość podglądu statusu wysłanych (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Pomówmy o... O roznosicielach słów kilka

Rzeczpospolita podała informację, że Mirosław Jakubowski rezygnuje ze stanowiska zastępcy dyrektora generalnego Poczty Polskiej. Jego następcą będzie Agnieszka Sardecka. Pozostając przy Poczcie Polskiej, to niestety, jestem zmuszony przyznać, że ostatnie opinie docierające z wielu różnych źródeł na temat tego dostawcy pocztowego są niezbyt pochlebne. Dotyczy to m.in. sprawy, o której napisała Gazeta Wyborcza. Chodzi o kradzieże i zaginięcia przesyłek pocztowych obsługiwanych przez Pocztę. Większą ilość informacji można znaleźć choćby tutaj. Popularnym ostatnio zagadnieniem są euroskrzynki. Zdecydowana większość (w tym również ja:)) uważa je jako czynnik, otwierający im dostęp do usług niezależnych operatorów pocztowych (np. InPost) tym samym zapewniający lepszą jakość obsługi niż Poczta Polska.

Zobacz cały wpis na blogu »
Grzechem by było nie napisać o... Co każdy listonosz powinien wiedzieć?

Rzeczpospolita napisała o tym, że Mirosław Jakubowski odchodzi ze stanowiska zastępcy dyrektora generalnego Poczty Polskiej. Jego następcą będzie Agnieszka Sardecka. Pozostając przy Poczcie Polskiej, to niestety, trzeba przyznać, że ostatnie słuchy docierające z wielu źródeł na temat giganta pocztowego są niezbyt pochlebne. Dotyczy to m.in. sytuacji, o której rozpisywała się Gazeta Wyborcza. Chodzi o kradzieże i zaginięcia przesyłek obsługiwanych przez Pocztę. Więcej informacji można poznać choćby tutaj. Popularnym ostatnio zagadnieniem są euroskrzynki. Zdecydowana większość (w tym również ja:)) uznaje je jako czynnik, który ułatwi im dostęp do usług niezależnych operatorów pocztowych (np. InPost) i zapewniający lepszą jakość obsługi niż Poczta Polska.

Zobacz cały wpis na blogu »
Następne ciekawostki Co każdy listonosz powinien wiedzieć?

W Gazecie Wyborczej Stołecznej (autor artykułu: Grzegorz Lisicki) podano informację o odkryciu przez mieszkankę Warszawy w Wiśle paczki z zaproszeniami na bezpłatną mammografię. Koperty z logo NFZ pływały przy brzegu na wysokości Młocin. Zaproszenia na bezpłatne badania zostało wysłane przez konsorcjum trzech firm: 4print, DCN Direct i Multidruk. W materiale zawarto wypowiedź przedstawiciela 4print, tłumaczącego, że paczka z listami została skradziona listonoszowi. Oczywiście, NFZ złożyło zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa. www.dziennik.pl zamieścił informację, że na poczcie nie można zapłacić kartą kredytową, mimo występowania oznaczeń informujących o takiej możliwości. Jedyną opcją jest wypłata gotówki z karty w okienku, lecz trzeba się przy tym liczyć z faktem, iż od wypłaconej sumy zostanie pobrana prowizja. Więcej informacji można znaleźć tutaj. Czasopismo Marketing i Rynek informuje, iż (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Kolejna dawka nowinek O roznosicielach słów kilka

W Gazecie Wyborczej Stołecznej (autor artykułu: Grzegorz Lisicki) zamieszczono informację o odkryciu przez mieszkankę Warszawy w Wiśle paczki zawierającej zaproszenia na bezpłatną mammografię. Koperty z logo Narodowego Funduszu Zdrowia unosiły się na wodzie przy brzegu na wysokości Młocin. Zaproszenia na badania zostało wysłane przez konsorcjum trzech firm: 4print, DCN Direct i Multidruk. W artykule zaprezentowano wypowiedź przedstawiciela 4print, który tłumaczy, że paczka z listami została ukradziona listonoszowi. Naturalnie, NFZ złożyło zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa. www.dziennik.pl poinformował, że na poczcie nie można zapłacić kartą kredytową, pomimo oznaczeń informujących klientów o takiej opcji. Jedyną możliwością jest wypłata gotówki z karty w okienku pocztowym, jednakże należy się przy tym liczyć z faktem, że od wypłaconej sumy zostanie pobrana prowizja. Więcej informacji można znaleźć tutaj (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Ciąg dalszy pisania bloga. O roznosicielach słów kilka

Nadchodzi nowość! Przedsiębiorstwo InPost zamierza zaoferować nową na naszym krajowym rynku usługę dla branży e-commerce. Więcej informacji o tym można znaleźć tutaj. Powinienem powiedzieć, że ostatnio przekonałem się do firmy InPost. Przedtem korzystałem, z pewnością większość z nas, z oferty Poczty Polskiej. Jednak ostatnie strajki i ogólnie kłopoty monopolisty, zmusiły mnie do poszukania alternatywy, ponieważ sprzedając rzeczy na allegro nie mogłem sobie pozwolić na strajk. InPost pozyskał moje zaufanie, poprzez tańsze niż Poczta Polska usługi oraz zdecydowanie wyższą ich jakość, jak również przyjemniejszą obsługę klientów. Z tego powodu mogę każdemu z czystym sumieniem polecić firmę InPost.

Zobacz cały wpis na blogu »
Kontynuowanie blogowania. Co każdy listonosz powinien wiedzieć?

Nowinka na początek! Firma InPost ma zamiar zaoferować nowatorską na naszym rynku usługę dla gałęzi e-commerce. Więcej informacji na ten temat można odnaleźć tutaj. Powinienem poinformować, że w ostatnim czasie przekonałem się do firmy InPost. Kiedyś korzystałem, jak zapewne większość ludzi, z usług Poczty Polskiej. Jednakże ostatnie strajki i ogólnie problemy monopolisty, zmusiły mnie do poszukania alternatywy, ponieważ sprzedając rzeczy na allegro nie mogłem sobie pozwolić na strajk. InPost uzyskał moje zaufanie, poprzez tańsze niż Poczta Polska usługi oraz zdecydowanie lepszą ich jakość, a także efektywniejszą obsługę klientów. Dlatego mogę wszystkim z czystym sumieniem polecić firmę InPost.

Zobacz cały wpis na blogu »
Co słychać? O roznosicielach słów kilka

Nadszedł czas na kolejną dawkę wiadomości ze świata poczty. W ostatnim czasie miało miejsce parę wydarzeń, o których moim zdaniem warto napomknąć. No to jedziemy:) Na dobry początek zwracam uwagę na intrygujący artykuł umieszczony w Polska - Magazyn autorstwa Izy Michalewicz. Felietonistka opisuje jak wygląda tydzień pracy w Poczcie Polskiej. Iza Michalewicz zatrudniła się tam na ten czas, więc dobrze widziała jak to prezentuje się od podszewki. Z tego artykułu wyłania się przykry wniosek: "najmniej ważny jest tu klient". Teraz czas na informację ze świata finansów. Sejm przyjął ustawę o komercjalizacji Poczty Polskiej. Za ustawą było 267 posłów, przeciw 1, a 134 się wstrzymało od głosu. Efektem będzie to, że firma zmieni się ze spółki użyteczności publicznej w spółkę akcyjną. Zmiany najpóźniej wejdą w życie w ciągu 12 miesięcy od wejścia w życie ustawy. Więcej szczegółów na ten temat można znaleźć m.i (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Co nowego? Co każdy listonosz powinien wiedzieć?

Pora na świeżą porcję informacji ze świata poczty. Ostatnio miało miejsce trochę wydarzeń, o których moim zdaniem warto napomknąć. No to jedziemy:)Na początek zwracam uwagę na intrygujący felieton zaprezentowany w Polska - Magazyn autorstwa Izy Michalewicz. Felietonistka opisuje jak wygląda tydzień pracy w Poczcie Polskiej. Iza Michalewicz zatrudniła się tam na ten czas, więc dobrze widziała jak to wygląda od podszewki. Z tego artykułu wyłania się smutny wniosek: "najmniej ważny jest tu klient".Teraz czas na informację ze świata finansów. Sejm uchwalił ustawę o komercjalizacji Poczty Polskiej. Za przyjęciem ustawy było 267 posłów, przeciw 1, a 134 się wstrzymało od głosu. Efektem będzie to, że firma przekształci się ze spółki użyteczności publicznej w spółkę akcyjną. Najpóźniej zmiany wejdą w życie w ciągu 12 miesięcy od wejścia ustawy w życie. Więcej szcz (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Dzień dobry, Polsko! O roznosicielach słów kilka

Serdecznie witam wszystkich szczęściarzy, którym udało się trafić na nowopowstałego bloga. Znajdować się tu będą różne informacje wiążące się z dostarczaniem korespondencji. Moim założeniem będzie zachowanie obiektywizmu. Dlatego będę się starał dodawać rzeczowe informacje.Ostatnie wydarzenia związane z Pocztą, pozwalają sądzić, iż na rynku przesyłek czekają na nas zmiany. Przede wszystkim będziemy mieć do czynienia z coraz większym rozwojem alternatywnych dostawców oraz restrukturyzacją w samej Poczcie Polskiej. Dla nas, konsumentów, jest to dobra sytuacja, bo na pewno wywoła zwiększenie konkurencji na rynku, a co za tym idzie również obniżenie opłat za usługi pocztowe. Dodatkowo efektem bardziej agresywnej bitwy o klienta, będzie zapewne lepsza jakość dostarczanych usług oraz bardziej interesujące usługi.Miejmy nadzieję, że te przewidywania się sprawdzą i wszyscy odczujemy pozytywne efekty tej podwyższonej rywalizacji. (...)

Zobacz cały wpis na blogu »