brak minerałów w glebie biologia i ochrona przyrody
Zarówno brak kwiatów, plamki, łamliwe łodyżki, żółknięcie i opadanie liści mówi o brakach w glebie biogenów, opady wypłukują organiczną frakcje gleby, różne rośliny podbierają sobie biogeny, słońce i jego brak także wpływa na chemizm gleby.Kiedy liście i łodygi fioletowieją oznacza to brak fosforu w glebie, taka roślina słabiej kwitnie i ma mniej owoców, brak azotu daje żółknięcie całych starszych liści powoduje. Brak potasu daje zwijanie liści w łódeczkę, żółknięcie ich krawędzi i opadanie, korzenie stają się długie i wątłe. Brak magnezu powoduje żółknięcie starszych blaszek liściowych i jaśnienie nerwów-mozaikowatość. Brak wapnia to zwinięte haczykowato starsze liście, zdeformowane młode listki, plamki na młodych owocach. Przy braku żelaza liście szybko brunatnieją i gniją. Brak siarki powoduje niesmaczne owoce, blednięcie liści i żółknięcie między nerwami. Widząc takie objawy trz (...) Zobacz cały wpis na blogu » |
sól, cukier, pieprz w szkolnych sklepikach biologia i ochrona przyrody
Był pomysł zakazu sprzedaży słodyczy w szkolnych sklepikach oraz zakaz stosowania przypraw na stołówkach. Juz pisałam w dziale ,,Metabolizm glukozy'' o cukrze jako źródle czystej energii bez ubocznych metabolitów jak np. amoniak zmieniany w mocznik i wydalany z moczem powstający w wyniku trawienia białek czy aceton powstały na szlakch beta oksydacyjnych (trawienie tłuszczy). Oczywiście niewielkie ilości tłuszczy są potrzebne do wchłaniania witamin rozpuszczalnych w tluszczach, ale drożdżówki zawieraja tłuszcze, obecna w żółtkach jaj stosowanych do wyroby ciasta lecytynę, energetyczne cukry proste, które stanowią jedyne źródło energii dla mózgu, a dzieci intensywnie sie uczą, nie tylko w szkole, ale i w domu maja duzo zadań do odrobieni i materialu do wykucia z róznych, niekoniecznie interesujących je dziedzin, w tym celu m&oacu (...) Zobacz cały wpis na blogu » |