Przedszkolak

Wpisy zawierające słowo kluczowe przedszkolak.


« najpopularniejsze słowa kluczowe

Smutny i wesoły Przedszkole w Kisielicach

Smutny i wesoły   1. „Smutny i wesoły” – zabawa w parach z użyciem tangramu z W.48.  2. „Trząść się ze strachu jak galareta” – doświadczenie, próba wyjaśnienia powiedzenia.  3. Zabawy konstrukcyjne z drewnianych klocków.   1. „Smutny i wesoły” – zabawa w parach z użyciem tangramu z W.48. Jedna osoba układa smutnego ludzika, druga – wesołego. Później następuje zmiana zadań.  2. „Trząść się ze strachu jak galareta” – doświadczenie, próba wyjaśnienia powiedzenia. Dziecko wraz z rodzicem przygotowują galaretki, po ostygnięciu kroją je na mniejsze kawałki. Następnie obserwują, co dzieje się z galaretką, gdy się nią poruszy. Rodzic wyjaśnia, że często strachowi towarzyszy drżenie rąk lub całego ciała (a także napięcie mięśni, uniesie (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Teatr uczuć Przedszkole w Kisielicach

  Teatr uczuć   1. „Teatr uczuć” – zabawa w uzewnętrznianie uczuć. 2. „Lustro” – zabawa w parach. 3. Zabawy manipulacyjne.   1. „Teatr uczuć” – zabawa w uzewnętrznianie uczuć. Zabawa w uzewnętrznianie uczuć (strach, gniew, zdenerwowanie, czułość, obojętność, smutek, wesołość) w sposób pantomimiczny. Dziecko przedstawia uczucie, a rodzic zgaduje. 2. „Lustro” – zabawa w parach. Dziecko jest lustrem i jego zadaniem jest wierne kopiowanie każdego ruchu partnera (rodzica). Po kilku minutach następuje zamiana ról. 3. Zabawy manipulacyjne. Przewlekanki lub nawlekanie koralików na sznureczki. Doskonalenie motoryki małej. (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Zabawa z matematyką Przedszkole w Kisielicach

  Zabawa z matematyką   1. Gra w dobble – zabawa z W.50–52.  2. Zabawa z matematyką.  3. Oglądanie czasopism dziecięcych lub książek z ilustracjami.    1. Gra w dobble – zabawa z W.50–52. Wersja 1: Zabawa w parach lub w małych grupach. Dwie osoby rozdają między siebie wszystkie karty z jednej wyprawki. Jedną kartę należy położyć na środku stolika. Na sygnał rodzica każdy z graczy patrzy na swoją pierwszą kartę i szuka wspólnej litery z kartą, która leży na środku. Głośno podaje nazwę litery i szybko kładzie kartę na stole, przykrywając tę, która już na nim leży. Teraz każdy z graczy musi znaleźć wspólną literę z nową kartą. Wygrywa ten, kto pierwszy pozbędzie się kart.  Wersja 2: Gra w parach na zasadzie gry w wojnę. Wszystkie karty należy rozdać d (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Jestem muzykantem Przedszkole w Kisielicach

Jestem muzykantem   1. „Jestem muzykantem” – zabawa tradycyjna. 2. „Rytm” – zabawa matematyczna z wykorzystaniem W.53–54. 3. Zachęcanie dzieci do samodzielnego wymyślania zabaw.   1. „Jestem muzykantem” – zabawa tradycyjna. Jestem muzykantem, konszabelantem. (dzieci wskazują siebie) My – muzykanci, konszabelanci. (rozkładają ręce, wskazując innych) Ja umiem grać, my umiemy grać: (wskazują siebie, a potem innych) A na czym? Na flecie A na flecie, fiju fiju… A na flecie, fiju fiju… A na flecie, fiju fiju… A na flecie bęc. (naśladują granie na flecie) Jestem muzykantem, konszabelantem. (dzieci wskazują siebie) My – muzykanci, konszabelanci. (rozkładają ręce, wskazując innych) (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Echo na instrumentach Przedszkole w Kisielicach

Echo na instrumentach     1. „Echo na instrumentach” – zabawa muzyczna. 2. „Kostka” – zabawa matematyczna. 3. Czynności porządkowe na koniec dnia.   1. „Echo na instrumentach”. Dziecko siada na dywanie, a rodzic kładzie na środku różne instrumenty. Dziecko odwraca się do nich tyłem. Rodzic wystukuje prosty rytm na wybranym instrumencie, a dziecko stara się odgadnąć, na czym grał, i odtworzyć rytm. Można też wykorzystać przedmioty użytku codziennego. 2.„Kostka”– zabawa matematyczna. Dziecko rzuca dwiema kostkami. Następnie jego zadaniem jest zsumowanie wyrzuconej liczby oczek i podanie wyniku.  3. Czynności porządkowe na koniec dnia. Porządkowanie zabawek, segregowanie zabawe (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Gdzie jest dana głoska? Przedszkole w Kisielicach

Gdzie jest dana głoska?   1. Propozycja ćwiczeń ruchowych. 2. Zabawa dydaktyczna „Gdzie jest dana głoska” ? 3. „Chodzimy po literce”.     1. Propozycja ćwiczeń ruchowych: - „Bajkowe rzeźby” – zabawa orientacyjno-porządkowa. R. gra na patyczkach (np. dwie łyżki drewniane), dz. porusza się w rytm muzyki. Gdy R. mówi: rzeźba, dz. przybiera jakąś pozę bajkowej postaci i się nie rusza. Jeśli dz. się poruszy, zamienia się z R. i teraz to ono gra na patyczkach i mówi hasło: rzeźba. - „Ile zrobię kroków?” – dz (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Skąd dochodzi dźwięk? Przedszkole w Kisielicach

Skąd dochodzi dźwięk?     1. „Skąd dochodzi dźwięk?”. 2. „Ile razy zagram?” – rozpoznawanie instrumentów, ilustrowanie i odtwarzanie rytmów.  3. Rozwijanie inteligencji wielorakich u dzieci.   1. „Skąd dochodzi dźwięk?”. Wskazywanie kierunku, z którego dochodzi dźwięk. Dzieci siedzą w kole z zamkniętymi oczami. N. gra na bębenku, tamburynie, talerzach i trójkącie. Dzieci wskazują ręką kierunek, z którego dochodzi dźwięk.   2. „Ile razy zagram?” – rozpoznawanie instrumentów, ilustrowanie i odtwarzanie rytmów.  Rodzic ukrywa się za parawanem/drzwiami i prosi dziecko, aby uważnie słuchało, na jakim instrumencie/przedmiocie będzie grał i ile razy w niego uderzy. Dziecko poda (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Zabawa z kodowaniem Przedszkole w Kisielicach

Zabawa z kodowaniem   Aby poznać język programowania nie musicie mieć drogich pomocy edukacyjnych, robotów, komputerów. Prostym sposobem na to jest nauka kodowania. Takie wsp&oac (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Fałsz Przedszkole w Kisielicach

Fałsz   1. „Po kratkach” – zabawa ćwicząca umiejętności grafomotoryczne, odtwarzanie wzorów, szlaczków, obrazków, figur w kratkach zeszytowych. 2. „Fałsz” – zabawa rozwijająca logiczne myślenie. 3. Porządkowanie.   1. „Po kratkach” – zabawa ćwicząca umiejętności grafomotoryczne. Zadanie polega na odtwarzaniu wzorów, szlaczków, obrazków, figur w kratkach zeszytowych. Rodzic pokazuje różne wzory w zeszycie, a dziecko je kopiuje. Wzory zaczynamy od tych prostszych, a kończymy na trudniejszych.   2. „Fałsz” – zabawa rozwijająca logiczne myślenie. Rodzic opowiada dziecku jedną ze znanych bajek, ale wprowadza do opowieści jakiś błąd –gdy dziecko go zauważy musi powiedzieć Fał (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Pamięć Przedszkole w Kisielicach

Pamięć   Propozycja na dziś: 1. Czytanie prostych książek złożonych z piktogramów i pojedynczych wyrazów.  2. „Pamięć” – zabawa doskonaląca pamięć.  3. „Rymy” – zabawa językowa z wykorzystaniem W.44.   1. Czytanie prostych książek złożonych z piktogramów i pojedynczych wyrazów. Dziecko próbuje czytać proste książki z piktogramami. Ewentualnie rodzic może stworzyć wspólnie z dzieckiem taką książeczkę wg własnego pomysłu. 2. „Pamięć” – zabawa doskonaląca pamięć. Dziecko siedzą i zamyka oczy, a czołem dotyka do podłogi, by nie podglądać. Na środku leżą różne rodzaje książek (np. album, kucharska, słownik, przewodnik, bajka, powieść). Rodzic zakrywa kawałkiem materiału jedną z książ (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Magiczna maszynka Przedszkole w Kisielicach

Magiczna maszynka   Propozycje na dzisiaj: 1. „Bingo z literami: p, b, d, t, ł, m, n, w, u” . 2. „Magiczna maszynka” – zabawa matematyczna z wykorzystaniem maszynki z W.45–47, dodawanie. 3. Układanie liter z kredek lub patyczków.    1. „Bingo z literami: p, b, d, t, ł, m, n, w, u” – zabawa z wykorzystaniem W.49b, rozróżnianie grafemów podobnych liter. Zasada gry w bingo, z tym że litery się powtarzają, a dziecko decyduje, którą zakryje. Wygrywa ta osoba, która jako pierwsza zakryje cztery pola w pionie, poziomie albo na skos. 2. „Magiczna maszynka” – zabawa matematyczna z wykorzystaniem maszynki z W.45–47, dodawanie. Rodzic prosi dziecko o wybranie takich okienek na suwakach, by łącz (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Moja ulubiona książka Przedszkole w Kisielicach

  Moja ulubiona książka   Propozycje na dzisiaj: 1. Czytanie wybranej przez dziecko książki. 2. „Imię” – zabawa z wykorzystaniem W.20a. 3. Zachęcanie do korzystania z kącika plastycznego.   1. Czytanie wybranej przez dziecko książki. Rodzic czyta dziecku wybraną książkę, a następnie zadaje pytania nawiązujące do przeczytanego tekstu. Można zachęcić dziecko do narysowania obrazka z wybraną sceną z książki.   2. „Imię” – zabawa z wykorzystaniem W.20a. Zadaniem dziecka jest odnalezienie i przykrycie, np. kawałkami kolorowego papieru / klockami / kamykami, wszystkich liter swojego imienia.    3. Zachęcanie do korzystania z kącika plastycznego. Zadaniem dziecka jest odrysowywanie ró (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Polska, mój kraj Przedszkole w Kisielicach

Polska, mój kraj   Dzisiejsze propozycje: 1. „Polskie rzeki” – zabawa ruchowa. 2. „Krakowiaczek” – wspólne śpiewanie i tańczenie. 3. Kokarda narodowa z papieru.   1. „Polskie rzeki” – zabawa ruchowa. Rodzic układa tor (naszą rzekę). Na torze mogą być ułożone różne przedmioty, tak by dziecko wykonywało slalom. Dziecko jest stakiem, który musi jak najszybciej przepłynąć rzekę i dostać się do morza. Tor można modyfikować, zmieniać poziom trudności.   2. „Krakowiaczek” – wspólne śpiewanie i tańczenie. https://www.youtube.com/watch?v=dlAFVAKEHro   3. Kokarda narodowa z papieru. (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Łamańce Przedszkole w Kisielicach

Łamańce Propozycja na dziś: 1. „Łamańce” – ćwiczenie sprawności językowej.  2. „Czytam!” – układanie logicznych zdań obrazkowo–wyrazowych przy użyciu W.45–47.  3. Zachęcanie do układanie puzzli, gry w memory.   1. „Łamańce” – ćwiczenie sprawności językowej. Dzieci powtarzają znane rymowanki, np.: 1. Leży Jerzy na wieży i nie wierzy, że na drugiej wieży leży drugi Jerzy. (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Szaszłyk z balona Przedszkole w Kisielicach

Szaszłyk z balona   Do tego doświadczenia wystarczy jeden uniwersalny składnik, a mianowicie OLEJ, aby nasz balon nie pękł. W internecie są przepisy na zanurzenie w wodzie ale z doświadczenia wiem iż nie zawsze to wychodziło dzieciom… Potrzebne jest: -balon - olej - patyczek do szaszłyków Nadmuchujemy balon ( ale nie za dużo) wiążemy go. Moczymy patyczek w oleju. Wkładamy patyczek tuż przy zawiązanej części, gdzie jest najmniejsze naprężenie i wychodzimy z drugiej strony. Balon został przekłuty wykałaczką w miejscu najmniejszego naprężenia gumy ale nie pękł, ponieważ w tych miejscach działa największa siła spójności cząsteczek, z których zbudowany jest balon. Gdy balon jest nadmuchany mocno, to pęknie gdy spróbujemy wbić wykałaczkę. We wnętrzu balona jest powietrze pod ciśnieniem, które go maksymalnie rozszerza. (...)

Zobacz cały wpis na blogu »