Rachunkowość firmy

Wpisy zawierające słowo kluczowe rachunkowość firmy.


« najpopularniejsze słowa kluczowe

Przechowywanie dokumentacji kadrowo-płacowej Doradztwo Finansowe / pomoc.uslugi@gazeta.pl

Każdy przedsiębiorca ma obowiązek przechowywania dokumentów księgowych. W większości przypadków czas, przez który musimy dany dokument magazynować wynosi 5 lat. Sprawa zupełnie inaczej wygląda w przypadku gromadzenia dokumentacji kadrowo-płacowej. Dokumentacja pracownicza stanowi bardzo ważne źródło informacji dla państwa, podczas przyznawania danym jednostkom świadczeń finansowych jakimi są np. emerytury i renty. Biorąc zatem pod uwagę istotność tej kwestii, nikogo nie zdziwi, że czas przez który daną dokumentację musimy przechowywać to aż 50 lat! Magazynowanie dokumentacji kadrowo-płacowej musi odbywać się w miejscu całkowicie bezpiecznym, zapewniającym jej całkowitą ochronę przez zniszczeniem, uszkodzeniem, kradzieżą, a nawet dostępem do niej osób nieupoważnionych. Najlepsze w tym celu mogą okazać się firmowe archiwa. Doskonałym rozwiązaniem jest również zlecenie tego typu działań specjalistycznym instytucjom, (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Podstawowe zasady rachunkowości Szukasz porady? Napisz na: ekspert.doradztwo-podatkowe@gazeta.pl

Zarówno zasady podstawowe, jak i szczegółowe mogą być wprowadzane do praktyki gospodarczej w zależności od tego, jakie rozwiązania zostały przyjęte w ogólnokrajowych regulacjach. Do zasad podstawowych zalicza się: - zasadę kontynuacji działania, która mówi o tym, iż dana jednostka gospodarcza będzie kontynuowała swoją działalność w najbliższej przyszłości oraz w niezmienionym istotnie zakresie, - zasadę memoriałową, która polega na ujmowaniu w (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
O zasadach rachunkowości Szukasz porady? Napisz na: ekspert.doradztwo-podatkowe@gazeta.pl

Zasady rachunkowości są zbiorem wszystkich reguł, norm oraz procedur obowiązujących w kwestii prowadzenia rachunkowości w danej jednostce. Są one stosowane, gdyż dostarczają dokładnych i rzetelnych informacji na temat majątkowej sytuacji w danym przedsiębiorstwie. Każda z tych zasad jest określona ścisłymi zasadami, które powszechnie stosowane tworzą pewnego rodzaju standardy rachunkowości. Zasady, o których mowa w pewnym sensie stanowią wytyczne odnośnie prowadzenia ksiąg rachunkowych i sporządzani (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Księga Przychodów i Rozchodów USŁUGI DORADCY PODATKOWEGO - doradca.prawo@gazeta.pl

Księga przychodów i rozchodów to dokument służący do ewidencji operacji gospodarczych. Obowiązuje ona w przypadku księgowości w formie uproszczonej. W księdze odnotowuje się wszelkiego rodzaju przychody, zakup towarów handlowych i materiałów podstawowych oraz koszty uboczne związane z tymi zakupami oraz inne wydatki takie jak na przykład wynagrodzenia. (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Rachunkowość firmy – bilans. Doradztwo Finansowe / pomoc.uslugi@gazeta.pl

Bilans jest dwustronnym zestawieniem wartości majątkowych posiadanych przez dane przedsiębiorstwo. W czynności tej zestawia się ze sobą aktywa oraz pasywa kształtujące się na dany dzień. Ustawa o rachunkowości dokładanie precyzuje wymogi formalne, które musi spełniać sporządzany bilans i są to następujące zasady, a więc należy:- oznaczyć podmiot dla którego sporządza się bilans,- określić dzień bilansowy, a więc datę jego sporządzenia,- określić jednostki wyrażone danymi liczbowymi,- sprecyzować nazwy oraz wartości poszczególnych składników majątku przedsiębiorstwa,- wyrazić wartości w walucie polskiej, a język bilansu obowiązkowo musi być polski,- zastosować się do zasady równowagi bilansowej, a więc sumy aktywów i pasywów muszą być sobie równe,- bilans opatrzyć podpisami osoby odpowiedzialnej za prowadzenie ksiąg rachunkowych, a następnie kierownika danej jednostki,- pam (...)

Zobacz cały wpis na blogu »