Resident Evil: Zagłada (2007) Haken W Obłokach Trzeźwości
Resident Evil 3: Zagłada (2007) I w trakcie seansu i po seansie towarzyszyła mi taka oto myśl: szkoda, że nie można było tak w drugiej odsłonie. W trzeciej części cyklu epidemia wywołana wirusem T jest globalna. Każdy kontynent zmuszony jest mierzyć się z hordami zombiaków. Akcja goni akcję, klimat postapokaliptycznego świata, brylująca na ekranie Alice (Milla Jovovich), matriarchat i ukłon w stronę Ptaków Hitchcooka. Zmiana reżysera wyszła zdecydowanie na dobre. Finalnie seria zmierza do bycia okropnie nierówną (...) Zobacz cały wpis na blogu » |
Resident Evil 2: Apokalipsa (2004) Haken W Obłokach Trzeźwości
Resident Evil 2: Apokalipsa (2004) Zalążek cyklu zachwalałem, a druga część wprawiła mnie w poczucie zawodu. Efekty specjalne stoją na wyższym pułapie, ale co z tego, jeśli nie mogłem podpiąć się pod kontynuację tej historii. Dialogi odebrałem jako wyjątkowo durne, a nowe postacie zupełnie nieciekawe (jedynie najmłodsza z bohaterek mi zaimponowała i cicho kibicuję tej młodej damie). Nemezis wypadł super, a i końcowe sekwencje zadziałały tak, jak ma wpływać na człowieka film akcji. Sequel mocno średni, co nie oznacza, że zamierzam porzucić przygodę z Resident Evil, o nie nie; wkrótce przysiądę do części trzeciej i nie omieszkam napisać kilka słów na jej temat. W każdym razie nie ma tragedii, ale widoczny jest znany sequelom schemat stopniowego pikowania w dół. (...) Zobacz cały wpis na blogu » |
Resident Evil (2002) Haken W Obłokach Trzeźwości
Resident Evil (2002) Świetny początek serii opowiadającej o ludzkiej głupocie i walce z jej skutkami. Muzyka rewelacja, główna bohaterka (Milla Jovovich) urocza i sympatyczna. Fajne jest też to, że reżyser nie garnie się do pierwszego starcia z zombiakami i stopniowo buduje napięcie, które zresztą i później jest obecne. Przemienione psy mi się najbardziej podobały z armii żywych umarłych. Jest akcja i przygoda, przygoda, w której chce się trwać. Zakończenie zachęca do kontynuacji. Dostałem właściwie wszystko to, co otrzymać chciałem. Dialogi może nie powalają, ale nie ujmuje to zbytnio tej produkcji. (...) Zobacz cały wpis na blogu » |
Strach w grach komputerowych Gry komputerowe - świat rozrywki
Strach od dawna towarzyszył ludzkości. Od początków dziejów był ważnym elementem służącym przetrwaniu człowieka w dzikiej naturze. W obecnych czasach, kiedy strach jest nieco przytłumiony, gdyż żyjemy w nowoczesnej cywilizacji, wiele osób stara się ten strach przywrócić. Dlatego co roku powstaje mnóstwo horrorów mających za zadanie straszenie widza. Także gry komputerowe nie pozostają w tyle jeśli chodzi o wywoływanie strachu. Survival horrory takie jak Resident Evil zostaną zapewne na długo w pamięci graczy komputerowych i konsolowych maniaków. Gry potrafią być równie straszne jak horrory. Dodatkowa interakcja z otoczeniem i wciągnięcie się w ciekawie zrobioną grę może być dodatkowym czynnikiem zwiększającym poziom adrenaliny u gracza. Gry komputerowe już od dawna starają się przekazać strach. Jeśli jesteśmy zwolennikami horrorów a nie graliśmy w takie hity jak Silent Hill, czy Alone in The Dark czym prędzej powinniśmy nadrobić zaległości i poczuć ten strach jakim te gry emanują. (...) Zobacz cały wpis na blogu » |