Ogłoszenie upadłości. Doradztwo Finansowe / pomoc.uslugi@gazeta.pl
Na upadłość decydują się podmioty, które nie są wypłacalne w stosunku do swoich wierzycieli. Ogłosić upadłość może każdy przedsiębiorca, a także spółka z ograniczoną odpowiedzialnością i spółka akcyjna oraz osoby fizyczne, które są wspólnikami osobowych spółek handlowych pod warunkiem, że ponoszą odpowiedzialność całym swoim majątkiem. Najodpowiedniejszym momentem na ogłoszenie upadłości jest niewypłacalność. Niewywiązywanie się z bieżących zobowiązań nie zawsze doprowadza do upadłości. W czasie ogłoszenia upadłości można również zdecydować się na postępowanie w drodze układu. W tej sytuacji decyzję podejmuje sąd, firma powinna przedstawić w jaki sposób i jakie jest prawdopodobieństwo, że kontynuacja prowadzenia przedsiębiorstwa pozwoli na zaspokojenie wszystkich, bądź większości zobowiązań. Ogłoszenie upadłości powinno odbyć się na wniosku sporządzonym w wydziale gospodarczym sądu rejonowego właściwego dla siedziby prowa (...) Zobacz cały wpis na blogu » |
Wycofany kapitał zakładowy? Doradztwo Finansowe / pomoc.uslugi@gazeta.pl
Jak wiadomo spółka z o.o. dotychczas zobowiązana była wprowadzić kapitał zakładowy w wysokości min. 5 000 zł. Jednakże w roku 2016 ma się to wszystko zmienić. Ustawodawcy doszli do wniosku, że wpłacone 5 000 zł przez wspólników jest i tak za małą kwotą do spłacenia ewentualnych zobowiązań i postanowili obniżyć kapitał zakładowy do symbolicznej złotówki. Z jednej strony jest to bardzo dobre rozwiązanie dla nowych przedsiębiorców, jednakże jest jeden mały haczyk: firma chcąc rozpocząć działalność gospodarczą w formie spółki z o.o. koniecznie utworzyć będzie musiała kapitał zakładowy, który równy będzie 50-krotności wcześniejszej sumy, czyli wynosić będzie 50 000 zł. Zobacz cały wpis na blogu » |
Podatki w spółce z o.o. Szukasz porady? Napisz na: ekspert.doradztwo-podatkowe@gazeta.pl
Prowadząc działalność gospodarczą przedsiębiorcy zobowiązani są do odprowadzania do Urzędu Skarbowego należnego podatku dochodowego. Działalność gospodarczą można prowadzić w różnej formie. Bardzo często przedsiębiorcy decydują się na założenie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością z uwagi na fakt, że założenie takiej spółki nie wymaga dużego nakładu finansowego ( kapitał zakładowy spółki z o.o. wynosi 5000 zł ) oraz spółka umożliwia ograniczenie odpowiedzialności wspólników spółki. Jak wygląda strona podatkowa takiej spółki? (...) Zobacz cały wpis na blogu » |
Jak pisać listy motywacyjne Sp. z o.o. i inne strony
Zanim przejdziesz do pisania listu motywacyjnego w odpowiedzi na konkretne ogłoszenie, przeczytaj uważnie tę ofertę pracy i zrób listę tych swoich umiejętności nabytych w ramach praktyki zawodowej, jak i związanych z otrzymanym wykształceniem, które bezpośrednio odpowiadają wymaganiom stawianym przez pracodawcę. List motywacyjny w centralnej części powinien odnosić się do tych umiejętności oraz do wynikających z nich korzyści dla pracodawcy. Dobrym pomysłem jest wymienić konkretne zdarzenia, kiedy z powodzeniem wykorzystaliśmy swoje określone umiejętności – wbrew pozorom, kandydaci rzadko opisują swoje konkretne osiągnięcia w dokumentach aplikacyjnych. List motywacyjnymusi zawierać u góry z lewej strony dokumentu nasze imię i nazwisko oraz dane kontaktowe, takie jak adres poczty elektronicznej i numery telefonów, pod kt&o (...) Zobacz cały wpis na blogu » |
Jak założyć Sp z oo Sp. z o.o. i inne strony
Jak założyć Spółkę z o.o. - Sp z oo Jest to poradnik dla osób zainteresowanych działalnością w ramach spółki z ograniczoną odpowiedzialnością. Można się z niej dowiedzieć, czym różni się ta forma organizacyjna firmy od innych oraz jakich formalności należy dopełnić, aby spółkę z o.o. założyć. Poradnik ten będzie rozwijany. Niebawem powstanie tam m.in. forum dla zakładających i prowadzących sp. z o.o. Sprawozdanie z działalności spółki z ograniczoną odpowiedzialnością jest podsumowaniem działalności spółki w danym roku obrotowym i stanowi uzupełnienie informacji o spółce zawartych w sprawozdaniu finansowym. Zgodnie z art. 49 ustawy o rachunkowości obowiązek sporządzenia sprawozdania fi (...) Zobacz cały wpis na blogu » |