Umowa o pracę

Wpisy zawierające słowo kluczowe umowa o pracę.


« najpopularniejsze słowa kluczowe

Umowy pracownicze Doradztwo Finansowe / pomoc.uslugi@gazeta.pl

Decydując się na zatrudnienie kadry pracowniczej, pracodawca zobowiązany jest do nawiązania z nimi stosunku pracy na podstawie określonej umowy. W zależności od rodzaju wykonywanej pracy, jej charakteru oraz czasu jej trwania możemy zdecydować się na jeden z następujących wariantów:1. Umowa na czas próbny: można zawrzeć ją na nie więcej niż trzy miesiące. Po jej zakończeniu pracodawca nie jest zobowiązany do zawarcia dalszej umowy.2. Umowa na czas określony: należy mieć na uwadze, że zawarcie trzeciej z kolei umowy na czas określony automatycznie skutkuje umową na czas nieokreślony.3. Umowa na czas nieokreślony: umowę taką można rozwiązać jedynie przez wypowiedzenie.4. Umowa na zastępstwo: wygasa wraz z powrotem pracownika do pracy.5. Umowa przedwstępna o pracę: w umowie tej strony zobowiązują się do zawarcia w późniejszym czasie umowy przyrzeczonej.6. Umowa na czas wykonywania określonej pracy: bardzo rzadka forma zatrudnienia, jednak możliwość jej (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Jakie są obowiązki w czasie zatrudniania nowej osoby? Doradztwo Finansowe / pomoc.uslugi@gazeta.pl

Każdy przedsiębiorca poszerzając swoją działalność gospodarczą zastanawia się nad zatrudnieniem nowych pracowników. Dodatkowa kadra pracownicza niesie ze sobą kilka obowiązków, a także korzyści. W pierwszej kolejności pracodawca zobowiązany jest zawrzeć umowę między stronami, początkowo może to być umowa na czas próbny – maksymalnie 3 miesiące, następnie w zależności od zajmowanego stanowiska może to być umowa manager, dzieło, o zlecenie bądź umowa o pracę. Najlepsza z tych umów to umowa o pracę, gdyż pracownik chroniony jest kodeksami oraz różnorodnymi ustawami, które zawarte są w przepisach. Wracając do obowiązków pracodawcy w czasie zatrudniania nowych pracowników warto wspomnieć, że bezwarunkowym obowiązkiem w czasie zatrudniania osoby na podstawie umowy o pracę jest skierowanie przyszłego pracownika na badania lekarskie finansowane ze środków firmy, następnie zapoznanie z istniejącymi prze (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Gdy zatrudniamy pracownika... Szukasz porady? Napisz na: ekspert.doradztwo-podatkowe@gazeta.pl

Prowadzenie działalności gospodarczej wiąże się nie tylko z koniecznością opłacania podatku dochodowego. Każdy przedsiębiorca, który zatrudnia pracowników ponosi także koszt wynagrodzenia pracownika, koszt ubezpieczenia społecznego i innych świadczeń. W zależności jaka istnieje podstawa prawna współpracy tak będzie kształtować się obowiązek opłacania za pracownika składek na ubezpieczenie społeczne.   UMOWA O PRACĘ •  wynagrodzenie brutto •  składki na ubezpieczenia społeczne ( emerytalne – 9,76%, rentowe – 6,50 %, wypadkowe – 1,93 % ) (...)

Zobacz cały wpis na blogu »