Wpisy zawierające słowo kluczowe zespół Aspergera.
Rewalidacja młodzieży z z.Aspergera Trening Umiejętności Społecznych, rewalidacja osób z autyzmem
Propozycje zdalnej rewalidacji Młodzieży z zespołem Aspergera przysługują zajęcia rewalidacyjne rozwijające umiejętności społeczne uczniów. W jaki sposób rozwijać te umiejętności u młodzieży? Uważam, że jedynym wartościowym sposobem jest rozmowa. Umiejętności społeczne rozwijają się w interakcji z innymi. Interakcja z kartą pracy może być jedynie elementem dodatkowym. O czym rozmawiać z uczniami na zajęciach rewalidacyjnych? (...) Zobacz cały wpis na blogu » |
Zaburzenia mowy u osób z ZA Trening Umiejętności Społecznych, rewalidacja osób z autyzmem
Jestem logopedą, nauczycielem wspomagającym i nauczycielem rewalidacji. Zajęcia rewalidacyjne to zajęcia terapeutyczne, których celem jest usprawnianie zaburzonych funkcji. W przypadku młodzieży z zespołem Aspergera głównym zaleceniem jest rozwijanie umiejętości społecznych oraz komunikacyjnych uczniów. Jakie problemy komunikacyjne mają osoby z ZA? Zespoły orzecznicze często wpisują zaburzenia pragmatyczne, niepełne rozumienie treści oderwanych od podstawowego znaczenia, problemy rozumieniem przenośnego znaczenia języka, trudności z rozumieniem społecznych i sytuacyjnych reguł zachowań językowych, trudności z (...) Zobacz cały wpis na blogu » |
Trudności w funkcjonowaniu klasowym osób z zespołem Aspergera Trening Umiejętności Społecznych, rewalidacja osób z autyzmem
Osoby z zespołem Aspergera doświadczają różnych trudności w funkcjonowaniu społecznym. Trudno im jest odnaleźć się w klasie szkolnej, ponieważ kontakt z rówieśnikami wymaga dobrych umiejętności społecznych. Jakie cechy sprawiają, że osoby z zespołem Aspergera łatwo popadają w klasowe konflikty? Uczciwość, osobom z ASD (autism spectrum disorder) trudno zrozumieć, dlaczego ludzie kłamią; Mają trudność w prowadzeniu rozmowy, mogą nie umieć jej inicjować lub nie umieć jej podtrzymać; Mają tendencję do monologowania bez zwracania uwagi na reakcję słuchacza; Mogą zamęczać innych swoimi szczególnymi zainteresowaniami; (...) Zobacz cały wpis na blogu » |
O hipisie, nerdzie i kradzieży pierwszego miliona (cz. 2) No hope, no fear. Nie ma nadziei, nie ma strachu
O hipisie, nerdzie i kradzieży pierwszego miliona (cz. 2) (...) STEVEN „STEVE” JOBS (ur. 24 II 1955 r., zm. 5 X 2011 r.) Drugi – a właściwie pierwszy, bo zaprezentowany w pierwszej kolejności – antybohater „Piratów z Doliny Krzemowej” nie był człowiekiem tak głęboko zaburzonym jak jego autystyczny rywal. Nie ulega jednak wątpliwości, że miał problemy z samym sobą (narcyzm kliniczny), a za ich przyczynę uznaje się traumę z dzieciństwa i wynikający z niej kryzys tożsamości. Steve Jobs pojawił się na świecie… przez przypadek. Urodziła go bowiem niemiecko-szwajcarska katoliczka Joanne Schieble, która zaszła w nieplanowaną ciążę z syryjskim muzułmaninem Ab (...) Zobacz cały wpis na blogu » |
O hipisie, nerdzie i kradzieży pierwszego miliona (cz. 1) No hope, no fear. Nie ma nadziei, nie ma strachu
O hipisie, nerdzie i kradzieży pierwszego miliona (cz. 1) „Pierwszy milion trzeba ukraść” Słowa przypisywane J.K. Bieleckiemu (cyt. za: Wikicytaty, Pl.wikiquote.org) UWAGA! UWAGA! UWAGA! PONIŻSZA ANALIZA ZAWIERA SPOILERY! Tytuł oryginalny: „Pirates of Silicon Valley” Tytuł polski: „Piraci z Doliny Krzemowej” Reżyseria: Martyn Burke (Kanadyjczyk, rocznik 1952) Kraj i rok produkcji: Stany Zjednoczone Ameryki 1999 Instytucja sprawcza: TNT – Turner Network Television Gatunek: dramat/komediodramat, obyczajowy, biograficzny Na podstawie książki Paula Freiber (...) Zobacz cały wpis na blogu » |