Profil blogerki.
Lokalizacja | Elbląg |
Główny blog | logopeda.blogi.pl » |
Data urodzenia | 1978-01-05 |
Wiek | 46 lat |
Ostatnia aktywność | w ciągu ostatnich 7 dni |
Ćwiczenia utrwalające głoskę “sz”
1. Powtórz sylaby z głoską "sz":
sza, sze, szo, szu, szy,
asza, esze, oszo, uszu, yszy
asz, esz, osz, usz, ysz
2. Powtórz wyrazy z głoską "sz":
szafa, szuflada, szeryf, szop, szyba, szynka, szalik, szpak, sz (...)
Zobacz pełny wpis » |
Różnicowanie głosek „cz” i „c”
1. 1. Powtórz sylaby:
cza – ca, cze – ce, czo – co, czu – cu, czy, - cy
acza – aca, ecze – ece, oczo – oco, uczu – ucu, yczy – ycy
acz – ac, ecz – ec, ocz – oc, ucz – uc, ycz, yc
2. 2.&n (...)
Zobacz pełny wpis » |
Wąż głoskowy. Wypowiadany wyraz, a dziecko wypowiada wyraz zaczynający się ostatnią głoską naszego wyrazu:
ząb - beza – Azja – azalia – azyl – lazur – rezerwa – azymut - teza – awizo – obrazek – koza – aerozol –lizak - kozak – kuzyn – nazwa – (...)
Zobacz pełny wpis » |
Wykreślanka z głoską "r" po spółgłosce t-
WYKREŚL Z TABELKI POZIOMO LUB PIONOWO PODANE WYRAZY:
TRADYCJA, TRAGIK, TRAKCJA, TRAKT, TRAMPEK, TRAMPOLINA, TRAMWAJ, TRANSMISJA, TRAP, TRAPEZ, TRASA, TRASZKA, TRATWA, TRAWA, TRĄBA, TREMA, TREP,TRĘBACZ, TRIADA, TRON, TROP, TROPICIEL, TRÓJKA, TRÓJMASZTOWIEC, TRUCHT, TRUCIZNA, TRUD, TRUP, TR (...)
Zobacz pełny wpis » |
Różnicowanie głosek “ż/rz” i “z”
1. Powtarzaj:
ża - za, że - ze, żo - zo, żu - zu, ży -zy
aża - aza, eże - eze, ożo - ozo, użu - uzu, yży - yzy
aż - az, eż - ez, oż - oz, uż - uz, yż - yz
2.Nazwij obrazki:
3.Powtórz wyra (...)
Zobacz pełny wpis » |
Analiza i synteza słuchowa cd
1. 1. Do podanej sylaby dodaj inną, ale taką, żeby powstał konkretny wyraz (dokończ słowo):
ma – ma, ko-tek, li-zak, ru-ra, bu-zia, wo-da, ro-wer, las-ka, kred-ka, lis-tek, baj-ka, mis-ka, zas-pa, Woj-tek, ar-tys-ta, tra-sa, ł&oac (...)
Zobacz pełny wpis » |
Wąż głoskowy. Wypowiadany wyraz, a dziecko wypowiada wyraz zaczynający się ostatnią głoską naszego wyrazu:
paluszki – Irtysz – szpak – kosz – szminka – Amadeusz – szpulka – adamaszek – kasza – afisz – szelki – igraszka - akuszer – ruszt – tusza &nda (...)
Zobacz pełny wpis » |
MOWA DZIECKA 3 - LETNIEGO
Dziecko 3 – letnie potrafi porozumieć się z otoczeniem, mowa jego jest już w pewnym stopniu ukształtowana, nie znaczy to jednak, że jest pozbawiona błędów i że jej rozwój nie odbywa się w dalszym ciągu. Artykulacja coraz bardziej zbliża się do prawidłowej.
Zasób głoskowy powinien obejmować wszystkie samo (...)
Zobacz pełny wpis » |
Wykreślanka z głoską "r" po spółgłosce f-
WYKREŚL Z TABELKI POZIOMO LUB PIONOWO PODANE WYRAZY:
FRACHTOWIEC, FRAGMENT, FRAJDA, FRAK, FRAMUGA, FRANK, FRASUNEK, FRANCISZKANIN, FRANCUZ, FRASZKA, FRAZES, FREGATA, FREKWENCJA, FRESK, FRETKA, FREZJA, FRĘDZLE, FRONT, FROTTE, FRUKTOZA, FRYGA, FRYGIJKA, FRYKAS, FRYTKA
W
F
R
A
M
U
G
(...)
Zobacz pełny wpis » |
Jak wspierać rozwój mowy dziecka cd.
6. Naśladując odgłosy.
W nabywaniu mowy bardzo dużą rolę odgrywa słuch fonematyczny (zwany mownym). Warto go ćwiczyć. Świetnie sprawdzają się tu wszelkiego rodzaju onomatopeje czyli wyrazy dźwiękonaśladowcze. Zachęcajmy dziecko do naśladowania odgłosów otoczenia, „mowy” zwierząt i pojazdów.
naśladowanie (...)
Zobacz pełny wpis » |