Profil blogerki.
Lokalizacja | Wrocław |
Główny blog | zldd.blogi.pl » |
Data urodzenia | 1988-04-19 |
Wiek | 36 lat |
Ostatnia aktywność | 2 lata temu lub dawniej |
1.Zabawa integracyjna „Chodźcie do koła”
Chodźcie wszyscy tu do koła
Zabawimy się wesoło
Witam Was wszyscy wraz
Na zabawę nadszedł czas
Prawa ręka, lewa ręka,
Prawa noga, lewa noga
Potem tułów, no i głowa
Witają Was!
2. Ćwiczenie oddechowe:
Przenoszenie za pomocą rurki kolorowych piórek na szablon koguta
3. Ćwiczenie oddechowe i dy (...)
Zobacz pełny wpis » |
"Indianie’’
Indianie wyruszają ze swojej wioski na polowanie. Żegnają się ze swoimi dziećmi (cmokając całujemy palce prawej ręki) i żonami (cmokając całujemy palce lewej ręki). Wsiadają na swoje konie i jadą (naśladujemy językiem tętent koński, zmieniając brzmienie przez inny uk (...)
Zobacz pełny wpis » |
Ćwiczenia motoryki narządów artykulacyjnych – u większości dzieci z wadą wymowy występuje obniżona sprawność narządów artykulacyjnych / języka, warg, policzków, podniebienia miękkiego/.. Czasem przyczyną wady wymowy są nieprawidłowości w budowie anatomicznej narządów mowy, np. zbyt krótkie wędzidełko podjęzykowe, przerośnięty języ (...)
Zobacz pełny wpis » |
Ćwiczenia słuchowe – stanowią one bardzo ważną grupę ćwiczeń logopedycznych, ponieważ często opóźnienia czy zaburzenia rozwoju mowy pojawiają się na skutek opóźnień rozwoju słuchu fonematycznego/ tzw. słuchu mownego/. Stymulując funkcje słuchowe przyczyniamy się do rozwoju mowy dziecka.
Przykłady dla dzieci młodszych:
„ (...)
Zobacz pełny wpis » |
Logopedia – nauka o kształtowaniu właściwej mowy w okresie jej rozwoju i jej doskonaleniu w późniejszym okresie (logopedia ogólna), a także o usuwaniu różnego rodzaju wad i zaburzeń mowy (logopedia specjalna).Obecnie obowiązujące definicje logopedii mówią, że jest ona „nauką o kształtowaniu prawidłowej mowy, usuwaniu wad wymowy oraz nauczaniu mowy w przypadku jej braku lub utraty”[ (...)
Zobacz pełny wpis » |
Ćwiczenia oddechowe - poprawiają wydolność oddechową, sprzyjają wydłużaniu fazy wydechowej, co powoduje poprawę jakości mowy. Ćwiczenia prowadzone są najczęściej w formie zabawowej, przy wykorzystaniu różnych środków, np. piórek, piłeczek, wody mydlanej, chrupek, wiatraczków itp. Są także wplatane w opowieści i zabawy ruchowe.
Przykłady (...)
Zobacz pełny wpis » |