Profil blogera.
Lokalizacja | Głogów |
Główny blog | polskiepojazdy.blogi.pl » |
Data urodzenia | 1999-10-19 |
Wiek | 25 lat |
Ostatnia aktywność | 2 lata temu lub dawniej |
Po wielu latach produkcji władze rozpoczeły poszukiwania nowego pojazdu który miałby zastąpić zasłużonego PF 125p (którego koniec końców, i tak produkowano do '91 roku).
Ponownie skierowano się do FIATA w celu uzyskania licencji, skończyło się na tym że włosi dostarczyli gotowy pojazd. Oparty był na technice PF 125p który był oparty technicznie na FIACI (...)
Zobacz pełny wpis » |
Po II wojnie światowej, Polska potrzebowała samochodów różnego typu aby kraj mógł wstać z kolan i odbudowywać się.
Władze komunistyczne miały pewnien plan na to jak to zrobić. Na Kremlu zapadła decyzja o tym że dla wszystkich krajów bloku wschodniego zostaną zakupione licencje marek zagranicznych, w tym od włoskiego FIATA.
W myśl tego w Polsce rozpoczę (...)
Zobacz pełny wpis » |
Rewolucja przemysłowa nie dotkneła RP tak mocno jak innych państw, oczywiście ze względu na zabory, jednak wraz z odzyskaniem niepodległości w odrodzonej Polsce pojawił się popyt na samochody osobowe, ciężarowe oraz inne.
W Polsce już podczas zaborów w latach 1900-1917, produkowano w małych ilościach m.i. karoserie własnej konstrukcji czy części układu napędowego.
W jak na (...)
Zobacz pełny wpis » |
Po zakończeniu produkcji na żeraniu w roku 2011. W polsce skończyła się epoka własnych produktów.
A przynajmniej tak by się mogło wydawać, bo od 1999 roku fukcjonuje przedsiębiorstwo SOLARIS.
Solaris zajmuje się produkcją autobusów miejskich, między miastowych itd. oraz tramwajów.
Z początku Solaris był polskim importerem autobusów marki NEOPLAN, ale (...)
Zobacz pełny wpis » |