Nauka zdalna

Wpisy zawierające słowo kluczowe nauka zdalna.


« najpopularniejsze słowa kluczowe

Balonowe eksperymenty Przedszkole w Kisielicach

Balonowe eksperymenty ciąg dalszy….   Do tego doświadczenia potrzebujemy: -  balon - 2 szklanki z gorącą wodą - dzbanek z wodą zimną -miskę   Wlewamy ostrożnie do obu szklanek gorącej wody i czekamy chwilę aby szklanki ogrzały się.  Wylewamy wodę ze szklanek i szybko przykładamy je do balona. Dzieci martwiły się, że zaraz balon pęknie i pierwsza próba nam nie wyszła…Spróbowaliśmy szybko kolejny raz. Wojtek trzymał balon ze szklankami nad miską, a Igor polewał zimną wodą z dzbanka. Szklanki zassały balon, przez co nie spadły.  Trzymając jedną szklankę możemy unosić drugą. Szklanki po wylaniu gorącej wody mają wysoką temperaturę i zawierają dużo pary wodnej. Gdy balonik z przystawionymi szklankami polewamy zimną wodą to temperatura maleje i część pozostałej pary wodnej się skrapla. Powoduje to spadek ciśnienia. Ciśnienie atmosferyczne „wciska (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Tęcza Przedszkole w Kisielicach

Tęcza Oj kolorowy łuk na niebie napewno widzieliśmy ostatnio dość często…A więc przyszedł czas na piosenkę, piosenkę o tęczy pt. ,,Tęcza, tęcza cza, cza, cza”  https://www.youtube.com/watch?v=LmBK0xFkhH4 1.Koleżanko, kolego – popatrz czasem na niebo. Czasem zdarzyć się może, cud – zjawisko w kolorze.             Ref. Tęcza, tęcza, cza, cza, cza ,             czarodziejska wstążka ta.             Wiąże niebo z ziemią             o.... jaki kolorowy splot. 2.Narysuję tę tęczę i na zawsze ci wręczę, By ci było tęczowo – tęczę noś kolorową.             Ref. Tęcza, tęcza.... 3.Śpiewaj z nami o tęczy, kiedy nuda cię dręczy. W domu, w szkole, po burzy – tęcza minę rozchmurzy.   &n (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne Przedszkole w Kisielicach

Propozycja zajęć ruchowych metodą Weroniki Sherborne – opierają się na współpracy z dorosłym (rodzicem), budują poczucie bliskości, rozładowują nagromadzone napięcie (nie tylko u dzieci ). Należy przygotować trochę wolnego miejsca na podłodze, koc i apaszkę do zawiązania oczu. Do zabawy można zaprosić całą rodzinę. - „Tapczan” – dorosły kładzie się na wznak, dziecko kładzie się na dorosłym; - „Paczka” – dziecko lub dorosły zwija się w paczkę, kucając i przytulając do siebie części ciała, obejmuje się rękami; druga osoba próbuje paczkę „rozpakować” – tj. sprawić, by osoba „rozpakowywana” rozprostowała ręce i nogi, ćwiczenie można wykonać na zmianę; - „Skała” – jedna osoba kuca i przykleja się rękami i nogami do podłoża, druga próbuje ją przewrócić; - „Naleśnik” – jedna osoba jest zawijana w koc i turlana po podłodze; - &bdquo (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Zabawa w sklep Przedszkole w Kisielicach

Zabawa w sklep 1. Zabawa w sklep z wykorzystaniem monet i banknotów z W.56.  2. „Bingo – samogłoski” – gra z wykorzystaniem W.19b.  3. „Ile jest wyrazów w zdaniu?” – zabawa doskonaląca percepcję słuchową.   1. Zabawa w sklep z wykorzystaniem monet i banknotów z W.56. Dziecko wciela się w rolę sprzedawcy. Rodzice wcielają się w rolę klientów.   2. „Bingo – samogłoski” – gra z wykorzystaniem W.19b. Rodzic rzuca kostką z samogłoskami (na zwykłą kostkę wystarczy nakleić kartki z samogłoskami), a dzieci wybierają, które pole zakryją. Celem zabawy jest zakrycie pięciu pól w pionie, poziomie lub na skos. Dzieci mogą też grać w parach lub samodzielnie. 3. „Ile jest wyraz&oacu (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Mały architekt Przedszkole w Kisielicach

Mały architekt Do tej zabawy wystarczy odrobina fantazji i produkty, które każdy z pewnością posiada. Potrzebujemy makaronu spaghetti i ciastolinę -na naszych zdjęciach widzicie tą samą, którą robiliśmy z jakiś miesiąc temu, nadal mięciutka;) (Przepis na nią znajdziecie na naszym blogu przedszkolnym).  Najpierw było przypomnienie figur geometrycznych, a później fantazja poszła w ruch… ). Poszczególne elementy łączymy za pomocą ciastoliny i tworzymy rozmaite budowle. Dzieci chętnie same nazywają swoje konstrukcyjne zabawki, opisują ich mechanizm i opowiadają do czego służą… Były także słabsze momenty, w których konstrukcje chwiały się, a czasami trzeba było budować od nowa. W ten prosty sposób gwarantujemy dziecku zarówno twórczą i kreatywną zabawę, jak i rozwijamy jego umiejętności sensomotoryczne! Udanej zabawy! (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Ilustrujemy ruchem Przedszkole w Kisielicach

Ilustrujemy ruchem     Proponuję Wam zabawę muzyczno-ruchową, do której użyjemy kolorowego rekwizytu- wstążki do tańca. Do wykonania takich wstążek wykorzystaliśmy kółek od karniszy. Równie dobrze możecie użyć patyków. Przywiązujecie kolorowe bibuły lub wstążki, które można kupić w kwiaciarni czy pasmanterii. Wstążki do tańca to zabawka niezwykle łatwa w przygotowaniu, a zachwyt dzieci jest gwarantowany. Zachęcam do poruszania się  podczas słuchania utworu P. Czajkowskiego „Walc kwiatów” Link: https://www.youtube.com/watch?v=ClB8n3PT7UA     Zagadki o  instrumentach   Błyszczy pięknie cała, gustuje w hejnałach. Na koncertach gra: tra ta ta ta ta.(trąbka)   Ma trzy nogi, czarne skrzydło, białe zęby w rzędzie. Gdy pianista przy nim siądzie (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Zdalna nauka w Staszicówce Szkoła Podstawowa nr 2 w Ostrołęce

Od niespełna 2 miesięcy SP2 prowadzi edukację zdalną. Nauczyciele kontaktują się z uczniami za pomocą nowoczesnych technologii, zlecają wykonanie zadań, a ósmoklasistom pomagają w przygotowaniu się do egzaminu. Nauka przebiega sprawnie, uczniowie chętnie dzielą się przemyśleniami na temat takiej formy zajęć dydaktycznych. Najmłodsze dzieci wykonują prace plastyczne, starsze wraz z nauczycielami przygotowują internetowe lekcje, prezentacje i nagrania audio możliwe do obejrzenia dla każdego chętnego. Prowadzone są konkursy i zajęcia dodatkowe. Mimo bariery w postaci pandemii proces edukacyjny w naszej szkole przebiega nadzwyczaj sprawnie.

Zobacz cały wpis na blogu »
Majowa łąka Przedszkole w Kisielicach

Majowa łąka     1.Ćwiczenia oddechowe „Biedronka” –Narysujcie dla w Waszych dzieci dużą biedronkę. Niech one wytną czarne kropki a następnie za pomocą słomki przeniosą je na przygotowany szablon owada.   2.Stemplowana łąka wykonana przy pomocy pogniecionego papieru oraz  patyczków kosmetycznych https://www.youtube.com/watch?v=q85x875FfGc   3. „Bal na łące” – osłuchanie i nauka piosenki, dziecko wysłuchuje piosenki,  następnie powtarza tekst piosenki  wspólnie z rodzicami:   Kiedy świeci słoneczko to na łące nad rzeczką świerszcze stroją skrzypeczki do wiosennej poleczki.   Dylu, dylu już grają grube bąki śpiewają, myszki tańczą poleczkę sapią przy tym troszeczkę.   A trzy małe biedronki nie chcą ta (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Rysujemy, tańczymy, malujemy…co zechcemy Przedszkole w Kisielicach

Rysujemy, tańczymy, malujemy…co zechcemy;)     „ Prawo, lewo, góra, dół” – Rysowanie według instrukcji.  Rodzic wręcza dziecku kartkę i ołówek/kredkę i czyta instrukcje. 1. Ułóż kartkę na stole tak, aby jej dłuższa krawędź znajdowała się przy twoim ciele. 2. Narysuj pionową linię, z góry na dół na środku kartki, tak aby podzielić ją na dwie równe części. 3. Narysuj linię poziomą, która będzie przecinać w połowie linię którą narysowałeś wcześniej. 4. W prawym górnym rogu kartki napisz cyferkę 7. 5. W prawym dolnym rogu kartki napisz cyferkę 4. 6. W lewym górnym rogu kartki napisz cyferkę 8 7. W lewym górnym rogu kartki napisz cyferkę 10. 8. W każdym z pól narysuj tyle piłek/domków/kwiatków, aby ilość narysowanych przedmiotów była r&oa (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Mapa skarbów Przedszkole w Kisielicach

  Mapa skarbów   Niejedną zabawę z dzieciństwa wspominamy z sentymentem…w podchody bawili się chyba wszyscy…ze względu na ilość dzieci zrobiliśmy sobie takie mini podchody;) Czy próbowaliście kiedyś szukać czegoś po znakach, które ktoś zostawił? To doskonała zabawa dla naszych pociech. Spróbujcie ją przeprowadzić z Waszymi dziećmi w dowolnym terenie – w lesie, parku. Ta zabawa rozwija spryt, spostrzegawczość, pomysłowość i umiejętność logicznego myślenia. Przede wszystkim daje jednak okazję do wspaniałej zabawy na łonie natury. Zrobiłam dzieciom mapę ze wskazówkami, które zaprowadziły je w wybrane miejsce. Dodatkowo miały drogowskazy w postaci strzałek na ścieżce, w którą stronę miały się udać…w prawo, w lewo, prosto….Żeby uatrakcyjnić zabawę, pierwsza mapa zaprowadziła ich w miejsce ukrycia drugiej mapy…a na końcu czekał na nich ukryty sk (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Książka Przedszkole w Kisielicach

  Na dziś mam propozycję zabaw muzycznych - „Taniec z chusteczką” – dz. ma chusteczkę (lub kawałek kolorowego materiału). Dz. maszeruje po okręgu w rytm utworu „Bolero” Maurice’a Ravela. W środku koła stoi R. i pokazuje dz., jak ma poruszać chusteczką (np. macha chusteczką nad głową robiąc „kółka”, macha chusteczką z góry na dół, od prawej do lewej itd.). - „Muzyczne wyciszenie” – dz. leży na plecach. Słucha utworu Franza Schuberta Moments musicaux op. 94 nr 3. Wykonuje „paluszkową improwizację” (np. dotykanie po kolei: palcami prawej ręki, palców lewej ręki zaczynając od kciuka; dotykanie jak poprzednio, ale np. po 2 razy każdego palca itd.) Załączniki: - utwór „Bolero” Maurice’a Ravela  https://www.youtube.com/watch?v=mhhkGyJ092E - utwór Franza Schuberta Moments musicaux op. 94 n (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Kolorowa symetria Przedszkole w Kisielicach

Kolorowa symetria   Gdy Waszym dzieciom znudzi się malowanie farbami tradycyjnych obrazków z życia wziętych np. domków, kotka, słonka, traktorów itp…, możecie im zaproponować zabawę w odbijanie kleksów.  Zginamy kartkę na pół. Następnie otwieramy ją i na jedną połowę kartki nanosimy różnymi kolorami różnej wielkości plamki. Przykrywamy kleksy czystą połową kartki. Teraz ulubiona czynność  dzieci w tej zabawie – przyciskanie kartki tak mocno by na czystej części odbiły się plamki. Otwieramy kartkę i tu wyobraźnia dziecka zaczyna działać na maksymalnych obrotach:) Nie ma mowy o pracy nieudanej i nie jesteśmy w stanie uzyskać takiego samego efektu dwa razy.  Później robiliśmy kolorowe motyle, czyli lustrzane odbicie - dziecko uczy się symetrii przez zabawę.  (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Bawimy się w sklep Przedszkole w Kisielicach

Bawimy się w sklep   Zabawa w sklep jest uwielbiana przez dzieci. Poprzez taką zabawę przygotowują się między innymi do życia w społeczeństwie. Mogą dowiedzieć się między innymi na czym polegają ceny, czemu kupujemy za pieniądze, jak operować konkretnymi kwotami, w tym również nauczyć się cyfr, a także wykonywania prostych działań matematycznych, Zorganizujcie wspólnie kącik sklepowy w domu. U nas jednego dnia był odzieżowy później zabawkowy i spożywczy :)  Do naszego sklepiku wykorzystaliśmy do kopiowania monet technikę frotażu. Pod kartkę kładliśmy monety, a następnie rysowaliśmy ołówkiem, tak aby uzyskać odbicie faktury danej monety. Kolejnym naszym zadaniem było wycinanie i ułożenie monet w odpowiednie miejsca oraz łączenie ich w zbiory.   Możecie również z dziećmi wykonać zadanie tekstowe i  swoje obliczenia zapisać na kartce.   Ala k (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Biało-czerwoni Przedszkole w Kisielicach

  BIAŁO-CZERWONI   Na dziś propozycja zrobienia flagi polskiej. Bardzo prosty sposób do wykonania a dzieci naprawdę cieszy efekt końcowy. Nasze flagi już są rozdane… musimy zrobić nowe:) Przygotuj białą i czerwoną kartkę oraz wykałaczkę do szaszłyków. Podzieliłam kartki na równe części.(wyszły 4 flagi ) Dziecko wycięło po narysowanej linii.  Skleiło wycięty pasek biały z czerwonym a następnie także przy pomocy kleju umocowało swoją flagę na patyczku.   Później uwrażliwialiśmy nasze receptory:)Malowanie, odbijanie rękami spodoba się także dzieciom, które nie lubią malować tradycyjnie. Polecam. Zabawa gwarantowana i flaga wykonana…   Zachęcam do odwiedzenia strony gdzie znajdziecie patriotyczne kodowanki, quiz wiedzy o Polsce oraz dwie gry do wydruku – planszowa i typu doble, link: https:/ (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Legenda o powstaniu państwa polskiego Przedszkole w Kisielicach

Legenda o powstaniu państwa polskiego   Pora na legendę. Niech dziecko posłucha czytanej przez Ciebie legendy, a później może odpowiedzieć na pytania.   "Dawno, dawno temu żyli trzej bracia: Lech, Czech i Rus. Było im dobrze razem, ale pewnego dnia postanowili znaleźć nowe miejsca i tam wybudować domki. Zabrali swoje rodziny i wyruszyli w drogę. Postanowili się rozdzielić, aby żyć jako sąsiedzi. Rus znalazł miejsce, gdzie było dużo gór i lasów. Spodobało mu się to miejsce, więc tam został. Czecha zachwyciła szeroka rzeka - tam postanowił zamieszkać. A Lech? - zapytacie. Cóż, on rozglądał się, bo chciał znaleźć wyjątkowe miejsce. Nagle zobaczył pięknego orła, który siedział na wysokim dębie. - Tu zostaniemy! - powiedział Lech - miejsce, gdzie mieszka taki piękny ptak musi być wspaniałe. Nam też będzie tu dobrze. Naszym godłem zostanie biały orzeł na czerwonym tle. I tak się stało. A kra (...)

Zobacz cały wpis na blogu »