Zadbaj o to, aby Twoje zdjęcie profilowe i opis były interesujące i pomagały odbiorcom zrozumieć, kim jesteś i co chcesz osiągnąć na TikToku. Liczy się atrakcyjne zdjęcie (czytelne, z dobrym światłem, dobrej jakości, nierozmazane) i opis, który będzie Cię wyróżniał spośród innych użytkowników TikToka. Już pierwsze spojrzenie na profil powinno powiedzieć o Tobie najważniejsze rzeczy, które mogą zatrzymać odbiorcę.
Podstawą TikToka są materiały wideo, dlatego upewnij się, że Twoje filmy są zabawne, inspirujące lub pouczające dla odbiorców. Jeśli inni użytkownicy uznają, że oglądając Twoje filmy, odczuwają jakąś korzyść, to już wygrałeś! W zależności od Twojego pomysłu na kanał, mogą dowiadywać się czegoś ciekawego lub po prostu znaleźć tu rozrywkę, zawsze jednak muszą dostać to "coś". Staraj się również dostosować swój styl do panujących trendów na TikToku, takich jak popularne utwory, aby zwiększyć swoją widoczność. Zadbaj też o jakość wideo, tak żeby treści były dobrze widoczne i słyszalne.
Pamiętaj, że im więcej filmów opublikujesz, tym więcej ludzi może zobaczyć Twoje treści, ale też je udostępnić, zwiększając zasięgi. Nie zapominaj o komentowaniu i lajkowaniu filmów innych użytkowników oraz o odpowiadaniu na komentarze pod swoimi filmami, ponieważ TikTok to platforma, w której liczy się budowanie społeczności!
Wspólne tworzenie filmów z innymi użytkownikami może pomóc Ci zwiększyć swoją widoczność i zdobyć nowych odbiorców. Tym sposobem docierasz do nowych ludzi, którzy mogą z Tobą zostać na dłużej.
Dobrym sposobem na rozkręcenie profilu, szczególnie na początku, jest zakup polubień, follow i wyświetleń. Istnieją specjalne serwisy, które to umożliwiają, a sam zakup to proces łatwy i szybki. Nie musisz też bać się specjalnych kosztów, zakup aktywności wcale nie jest drogi, a może dać niesamowite efekty. Dodatkowe polubienia, wyświetlenia czy obserwacje na Tiktoku oznaczają dla jego algorytmów, że Twój kontent jest ciekawy i warty pokazania większej grupie użytkowników, więc kupując aktywności, automatycznie przyciągasz do siebie kolejnych ludzi. A kiedy ktoś widzi pod Twoim filmikiem wielkie liczby, to obejrzy go z większą ciekawością i zaangażowaniem. Kupowanie aktywności na TikToku to świetny sposób na podbicie zasięgów i szybką poprawę statystyk.
Dobrym sposobem na zwiększenie zasięgów i wybicie się na TikToku jest aktywność w grupach i klubach związanych z tym serwisem. Znajdź te, które są związane z Twoim kontentem lub zainteresowaniami, wyślij prośbę o dołączenie, a potem bądź aktywny. Komentuj i lajkuj filmy innych użytkowników, odpowiadaj na ich pytania i sugestie oraz publikuj własne filmy, które mogą być interesujące dla innych członków grupy. Udzielaj się i pomagaj, ale nie spamuj.
Jednym z najciekawszych trendów na TikToku są wyzwania i to one mogą pomóc Ci się wybić wśród innych profili. Bierz udział w wyzwaniach i ciesz się rosnącymi zasięgami. Znajdź wyzwania, które Cię interesują (szukając po hasztagach lub korzystając z opcji Wyzwania), zapoznaj się dokładnie z zasadami i stwórz odpowiedni materiał. Następnie opublikuj swój film i oznacz go odpowiednim hasztagiem, dzięki temu mogą na niego trafić inni użytkownicy. Dobrze by było, gdyby Twoja aktywność się na tym nie skończyła - angażuj się w dyskusje, komentuj i lajkuj filmy innych użytkowników biorących udział w wyzwaniu oraz odpowiadaj na ich komentarze pod Twoim filmem.
Hashtagi to podstawowe narzędzie, które pomoże użytkownikom trafić na Twoje treści. Wybieraj te odpowiednie, związane z tematem Twojego filmu lub z Twoją marką osobistą. Omijaj hashtagi ogólne i niezwiązane z kontentem, bo nie przyniosą Ci żadnych korzyści. Może uda Ci się stworzyć unikalny, rozpoznawalny hashtag, który zdobędzie popularność dzięki Tobie? Najlepiej, gdy będzie związany z Twoją marką osobistą lub kanałem na TikToku. Nadużywane hashtagi nie działają i nie przyciągną do Ciebie żadnych nowych odbiorców. Pamiętaj też, by nie używać zbyt wielu hasztagów, bo przez to spada atrakcyjność filmu. Zaleca się używanie od 3 do 5 hasztagów w opisie filmu - najlepiej umieść je na początku lub na końcu opisu, aby były łatwo widoczne dla innych użytkowników.
Jeśli rzeczywiście chcesz się dowiedzieć się jak skutecznie wybić się na TikToku, powinieneś od początku budować spójną markę. Każdy zamieszczony materiał powinien być profesjonalny, o określonej tematyce, skierowany do określonego odbiorcy. Dlatego na samym początku warto sobie określić cele i to, kim mają być potencjalni odbiorcy. Pomyśl, co chcesz osiągnąć na TikToku, kto ma zobaczyć Twoje treści, czym się interesuje i jak można do niego dotrzeć. Wszystkie materiały powinny mieć podobną tematykę, styl i estetykę, tak żeby osoby raz zainteresowane zostały w Twojej społeczności. Twoja marka osobista powinna być konkretna, nie obrażać nikogo, być aktywna i zaangażowana.
Jeśli będziesz trzymać się tych wskazówek, na pewno stworzysz ciekawy kanał na TikToku, który powoli będzie zdobywać zaangażowanych odbiorców, a kto wie, może kiedyś staniesz się jedną z gwiazd tego serwisu!