Prowadzisz firmę? Bądź zawsze na topie w Internecie i sieciach społecznościowych.

kategoria: Biznes i finanse   dodane: 09/02/2023
Rzadko zdajemy sobie sprawę z zaniedbań, które w ostatecznym rozrachunku mogą zaszkodzić naszej e-reputacji i naszym obrotom. Oto kilka wskazówek, które mogą okazać się pomocne.

 

Chroń swoje dane.


Wielu kierowników firm rozpoczynających działalność jest przytłoczonych swoimi zadaniami i nie dba o ochronę swoich danych komputerowych: utrata i kradzież danych nie zdarzają się tylko innym. Koszty tego zaniedbania mogą zagrozić działalności firmy. Niezbędne jest wprowadzenie niezbędnych narzędzi do ochrony danych (antywirus, dostosowane oprogramowanie, zabezpieczenie strony internetowej, regularne kopie zapasowe na kilku dyskach twardych, przetwarzanie w chmurze itp.), zainteresowanie się najnowszym, wydajnym oprogramowaniem, a nie zadowalanie się tym, które zainstalowało się jakiś czas temu, ale także przeszkolenie pracowników i uświadomienie im, jakie zagrożenia dla firmy stwarzają, gdy nie stosują się do zaleceń i procedur. Nigdy nie odkładaj bezpieczeństwa swoich danych na jutro!

Dostosuj swoją stronę do wszystkich platform.


Wizyty na stronach internetowych stały się "nomadyczne" dzięki powszechnemu użyciu smartfonów i tabletów. Dlatego tak ważne jest stworzenie strony internetowej zoptymalizowanej pod kątem urządzeń mobilnych, aby utrzymać klientów i przyciągnąć nowych. Dziś zakup odbywa się bezpośrednio przez telefon komórkowy. Nowe funkcje, które pojawią się w ciągu najbliższych kilku miesięcy, sprawią, że konieczne będzie dostosowanie Twojej strony internetowej do najnowszych innowacji zarówno w zakresie zakupów, jak i płatności.

Rozsądne dodawanie kontaktów.


Wiara w to, że dzięki pomnożeniu kontaktów zyskasz większą widoczność, wiarygodność i rozgłos jest błędem wynikającym z braku zrozumienia zasad korzystania z sieci społecznościowych.

Zbieranie wirtualnych przyjaciół na LinkedIn nie ma sensu, jeśli nie mają oni nic do zaoferowania Tobie osobiście. Musisz starannie wybrać każdą osobę, a następnie zwrócić się do niej bezpośrednio i osobiście. Nie ma sensu bezkrytycznie gromadzić nowych kontaktów w celu stworzenia trwałej sieci. Aby to zrobić, należy ukierunkować oczekiwania i potrzeby użytkowników oraz stworzyć przemyślaną strategię na portalach społecznościowych.


Zaktualizuj swój profil na portalach społecznościowych.


Zakładanie konta dla swojej firmy na każdym portalu społecznościowym bez rozróżnienia i zapominanie o jego aktualizacji jest, prawdopodobnie, nieprofesjonalne. Po wybraniu mediów społecznościowych, które będą dla Ciebie najbardziej przydatne, aktualizuj je na bieżąco. Jeśli Twoi znajomi odwiedzają Twoją stronę firmową, a najnowsze wiadomości mają "milion lat", ucierpi na tym Twoja wiarygodność. Sieci takie jak Facebook czy Twitter, które łączą strony osobiste i zawodowe, mogą zawierać zarówno poważne artykuły, jak i lżejsze wiadomości. Jeśli nie masz żadnych wiadomości do przekazania, zdecyduj się na miłą wiadomość do swoich kontaktów, ale nigdy nie pozwól, aby taka strona przestała być używana. To samo dotyczy sieci zawodowych, aktualizuj je regularnie.