Zdjęcia produktowe mogą zostać wykonane na wiele sposobów w zależności od przedmiotu, który znajdzie się przed obiektywem. Mogą to być typowe fotografie produktu na białym tle (packshot) a także zdjęcia produktowe w aranżacji. Ponadto odzież często fotografuje się w technice duch - niewidzialnego manekina.
Niezależnie od rodzaju i pomysłu na wykonanie, zdjęcia produktowe są niezwykle ważne jeśli chcemy skutecznie zwrócić uwagę przyszłych klientów. Ponadto fotografia produktowa wysokiej jakości rozwiewa wątpliwości i odpowiada na pytania związane z ofertą.
Jak wspominaliśmy, spora część zdjęć produktowych trafia do sklepów internetowych. Powód jest bardzo prosty - z roku na rok widzimy coraz większe znaczenie e-commerce. Powstaje coraz więcej nowych e-sklepów jak również firmy działające do tej pory tylko tradycyjnie, decydują się na otwarcie sprzedaży internetowej. Zdjęcia produktowe w sklepie internetowym w dzisiejszych czasach to coś więcej niż jeden z punktów do odhaczenia. Fotografia produktowa pełni szczególną rolę w prezentacji oferty. Packshoty (bo to najczęściej wybierana forma prezentacji) są bardzo lubiane przez klientów. Przede wszystkim dlatego, że w przystępny i szybki sposób przekazują wszelkie niezbędne informacje o produkcie. Kolor, wielkość, materiał oraz funkcje to tylko część informacji, które bez trudu, w mgnieniu oka uzyskamy z dobrej jakości zdjęcia produktowego. W tym miejscu pojawia się pytanie czym powinno cechować się profesjonalne zdjęcie produktu.
Tło, poza samym produktem zajmuje pozostałą część każdej fotografii produktowej. Z tego powodu warto na nie zwrócić szczególną uwagę. Powinno być ono dobrane do produktu, jego rodzaju czy też materiału z jakiego jest wykonany. Jeśli decydujemy się na aranżację, pamiętajmy aby nie zdominowała ona kompozycji. W końcu to produkt jest tutaj głównym bohaterem. Chociaż znakomita większość packshotów ma białe tło, nie znaczy to, że nie należy na nie zwracać uwagi. Zadbajmy o to aby było idealnie białe, odcienie szarości nie wchodzą tutaj w grę. Niedopuszczalne są również zabrudzenia widoczne w kadrze. Dobrym sposobem na ożywienie kompozycji packshotu na białym tle jest dodanie lekkiego cienia lub odbicia produktu.
W dobie coraz lepszych wyświetlaczy zarówno w komputerach, laptopach czy nawet smartfonach coraz większe znaczenie ma jakość zdjęć produktowych. Chodzi tu zarówno o idealną ostrość całego przedmiotu na fotografii jak i brak szumów degradujących obraz. Nie zapominajmy też o odpowiedniej rozdzielczości. Tak zwane rozpikselowanie obrazu może zepsuć nawet najciekawsze zdjęcie produktu.
Światło ma tutaj szczególnie duże znaczenie. To dzięki odpowiedniemu oświetleniu fotografowanej sceny otrzymamy idealnie białe tło, a także co najważniejsze poprawne kolory oraz detale przedmiotu. To właśnie za pomocą światła możemy pokazać cechy produktu takie jak materiał, z którego jest wykonany. Będzie to bardzo pomocne na przykład dla zdjęć produktów wykonanych z metalu lub szkła.